Sunday, January 11, 2009

MAUT!!!!

Haluuu...salam sumer..ahaa..kali nie ak nk sentuh plak sal filem baru yang akan menjengah pawagam tidak lama lagi iaiu filem Maut. Mendengar sahaja tajuk filem ini membuatkan ak rasa ada sesuatu y menarik dalam filem ini...walaupun banyak filem melayu yang jarang ada kualitinya kerna kita asyik disuap dengan pelabagai komedi yang membosankan, seram yang tak logik dan sebagainya...kononya produser filem di negara kita ini ingin mghsilkan filem se gah Hollywood dan juga Bollywood...hmmm...macam filem Cicakman, bile menonton dier Nyer promo pyela gempak sampai anak buah aku bebrapa kali nak tgk dier pnyer d making of...(masa tuh xkua ag cte tuh kat wayang)...tapi bile kua jer,kurg mndapat sambutan seperti y d wawarkan oleh pihak media..member ak tgk la Cicakman 2: Planet Hitam, die ckap Cicakman 1 lagey besh...lagi gempak..ntahlorh...ok..straight to da points, dah banyak ak myimpang dr tajuk asal nih, pasal filem maut, filem arahan Bade Hj Azmi, y juga merupakn suami kpd plakon dan pengarah Erma Fatima ini mengetengahkan unsur ketuhanan dalam buah tangan terbaru beliau ini...Filem yang dibintangi oleh beberpa nama besar dalam industri tanah air seprti Que haidar, Liyana Jasmay dan juga Sabrina selain beberapa pelakon y berpengalaman mampu untuk mengangkat darjat filem ini setanding filem2 Box Office yang lain..


antara babak dlm filem Maut


Poster filem Maut

Walaupun pada hakikatnya filem yang berunsur sebegini jarang mendpat tempat d hati para remaja y lebih cenderung pda filem genre aksi dan sebagainya, nmun, ak rasa melalui filem sebegini ianya sedikit sebanyak mampu untuk meleraikan beberpa persoalan tentg khidupan remaja pada masa skrg...tentg konflik dlaman remaja itu sendri..yang mana bimbingan daripada org y lbih tua dalah d perlukan...so, nantikan kmunculan filem ini d pawagam pd 15 januari nanti..hohooho...kat bawah nih ak letak sedikit sinopsis filem Nih..yg Mana dlm filem nih ada 3 buah kisah yang akan berkait rapat ant satu y lain..cam filem Sepi n Cinta arahan Khabir Bhatia la plak...cume tema y berlainan...so,kite enjoy!!!!!

Cerita 1:

Su seorang pelajar universiti yang didatangi seorang gadis, Fadilah. Fadilah meminta untuk menumpang teduh kerana hari sudah malam dan begnya telah diragut. Namun, keesokan harinya Fadilah telah tiada dan Su melihat berita kehilangan Fadilah di televisyen.

Cerita 2:

Farah, seorang pramugari yang berkahwin dengan Duke, jejaka Inggeris. Mereka yang hidup penuh bebas akhirnya bergaduh kerana Farah cemburu melihat Duke dan perempuan lain. Farah terus meninggalkan Duke.

Cerita 3:

JJ seorang lelaki yang telah hilang pegangan agamanya. Dia yang terlibat dengan gejala Black Metal langsung tidak mengendahkan teguran ibu dan kakaknya. Akhirnya dia terlibat dalam kemalangan dan JJ cedera parah.



p/s* ak ngah tunggu filem dragon ballz buln mac nti...tgk cmner goku kuarkn abugen dier...ni bkn krtoon,tp real pnyer..ahaaaa...

No comments:

Post a Comment