Wednesday, March 24, 2010

5 tahun 3 bulan yang lalu....






Assalamualaikum wbt...
Salam dan slamat sejahtera sumer...actually dah lama nak masukan gmbar nih...memori yang sgt2 terindah dalam hidup aku sebagai seorang Islam, manusia dan apa2 jer...cmner aku leh tergerak hati nak upload pic2 yang aku simpan daripada dulu lagi nih...tp rase2 nak gak berkongsi apa kita alami walaupun benda tuh semua dah bertahun berlalu kan..kenangan terindah katakan..huhu...sgt2 terindah..Alhamdulillah, pada Disember 2004, aku bersama, mak n abah aku berangkat ke Tanah Suci Madinah dan juga Makkah..44 hari disana..menunaikan tanggungjawab dan kewajipan kita sebagai umat Islam ini...bnyak cabaran dan pelabagai pengalaman yang aneh, insaf, gembira, dan macam2 sepanjang aku berada di 2 bandar paling mulia di dunia ini...umur aku time tuh dalam 16 tahun..muda trang2 agi..hehe...walaupun pada mulanya aku agak gementar, takut and mcm2 benda dalam pikiran aku nih, namun kuatkan semnagat..insyaAllah, niat kita baik..Allah bersama disamping kita kan..mcm2 bermain dlm kepala aku time tuh...yela..p jauh dengan tempoh yang lama dan belum tentu kita akan kembali ke tak kan..sebak sgt2 masa kat aiport pengkalan chepa tuh..yelah, kita tak tahu samada kita akan jumpa atau tak adik beradik kita, sanak saudara, anak2 buah, kawan-kawan, guru and semualah...semua tuh kita xpasti jumpa ker tak...tapi niat kita satu...mencari redha Allah..nak story sepanjang 44 hari tuh, mmg bnyak..jadik wat masa nih, aku selitkan beberapa pic utk tatapan kita bersama...huhu...insyAllah, ada masa aku akan citerkan sedikit2 pengalaman aneh, n mcm2 sepanjang aku berada di sana..pengalaman yang dah aku simpan hampir 6 tahun...terbuku...
membeli belah di Madinal Al-munawarah..
Jabal rahmah...
padang unta...
setibanya di KLIA
barhampiran Masjid Nabawi...
Kota Madinah Al-Munawarah

No comments:

Post a Comment