Wednesday, January 12, 2011

belajar dulu-dulu

hi gang..


bangun pagi-pagi, on laptop aku, then baca paper. confirm bendalah pertama aku tengok area sukan.tambah-tambah berita The Kop kena dengan Spurs (i like). tapi usya punya usya paper tadi, terpandang aku satu berita macam agak menarik. klik sini nak tahu. aku pun tak tahu cerita sebenar macam mana kan. sedar tak sedar, rupa-rupanya dah masuk time SPM sekarang ekh.ala, kasik junior2 can nak rasa exam. kitorang (merujuk pada diri senirik jugak) kira passing by kat junior la nak merasa keindahan SPM nih..hehe.bila ingat SPM dulu-dulu, kekadang tergelak jugak aku sesorang. yela, punya la duk struggle (ini perkataan inggeris) dulu belajau (dialek melaka)tekun gile (bajet rajin).belajau jela, tapi hala tuju tak tahu ke mana lagi.Yela, aku dulu sekolang di kekampungan. pendedahan pasal future studies nih kureng ciket (agak banyak la).maknanya kitorang just belajar jerx. untuk A. tapi hala tuju lepah tuh, tak tahu kemana2.aku pun tak tahu kenapa tyme tuh aku tak terpikir pun Hal semua tue (menunjukkan bahawa aku berdedikasi masa belajar.kih3)Ok.itu dulu..zaman dolu-dolu punyer celita.tinggal.

zaman sekarang.

kalo la ikut Peratusan perbezaan antara belajar aku dulu2 dengan belajar akU sekarang2 nih, duk tekan2 kalkulator saintifik aku tuh, maunyer Keluar 300% gak tuh.gile.okay.malas tulis dalam bentuk cerekarama, tulis dapat bentuk titik-titik lagi bagus.

dulu-dulu

dot1) bulan 11 nak exam, bulan 11 setahun sebelumnyer dah check apa yang belajar nanti
dot2) bulan depan nak ujian, study macam pagi karang nak exam.
dot3) malam nak ujian (esok pagi ujian la), kui 10.32 dah tido.mak pesan tido awal,otak cergas.
dot4) pagi nak ujian, bangun awal, solat subuh, bekpes,tgk nota ciket2.
dot5) time tggu luar dewan. muke siyes gile,duk hafal rumus.mulut kumat kamit macam tok bomoh nak santau orang.
dot6) masuk dewan,hati cuak gile.mulut masih kumat kamit.baca doa plak.
dot7) kadar senyuman waktu ini, teramatlah sangat kurang.masing-masing muke stok nak tetak orang.
dot8) dapat soklan n Kertas jawapan, laju jerx tulis sume rumus2 yang berkaitan atas ketas soklan.
dot9) time jawab, ini waktu paling gile, fokus macam jumpe cicak kaler Pink.
dot10)kalo xdapat jawab soklan, muke punyela risau,cam muke orang berak sembelit.
11) kalo ader tinggal soklan kosong, macam nak nangis.padahal tinggal soklan yang 0.35 markah jer (ader ker SPM markag gitu?)
12) habis exam.still duk bincang paper tadi.
13) p kantin, masing2 compare jawapan.kalo salah? mata merah,peluh di dahi.metabolisme tak stabil (tanda cuak)
14) balik umah, nangis sorang-sorang dalam bilik (ini perempuan, bukan aku ~lelaki yang awesome)

sekarang?

1) bulan depan ade test, bulan ini?masih seperti 5 tahun lagi nak test.
2) minggu depan test, minggu ini masih seperti setahun 5 bulan nak test.
3) esok nak test,

dah-dah...kita sambung lenkali...tetiber aku ader kejer...haha...

No comments:

Post a Comment