Thursday, March 12, 2009

pEnat pUnyeR pAsaL!!!


بسم الله الرحمن الرحيم


Salam...wah, dah lama bebenor aku tak masukkan entri baru kan...ceritera cinta d bumi anbia juga masih lagi belum aku sambung...hurmmm, sibok pnyer pasal. Apapum, sabau je ler. Banyak benda yang berlaku kat aku, macam2 hal napaknya menjengah hidup aku nih, penuh warna warni. Seronok pum ader, duka pom ader, namun semua tuh asam garam kehidupan. Xberseri la hidup tanpa dugaan dan kereah itu semua. Itu semua dari Allah, kena trima dengan penuh redha, adalah tu hikmah di sebaliknya...huhuhu

Minggu lepas, 7 Mac 2009, bermulalah hari sabtu yang memang dah xmcm hari sabtu bagi aku. Yela, kursus CIDb mula menjenguk,hesh..sampaila pertengahan april kursus itu, planning kui 7 suku gerak, kta cik khairul (mr.k)..hujan pnye pasal, ditangguhkan konvoi ke alor gajah till kui 8 lbh gak r...adoiyaii...di kala hujan renyai2 jugak kami berkonvoi ke Kolej Teknologi yayasan alor gajah yang memang terletak berhampiran dengan stesen bas alor gajah.. dengaq punyer taklimat habis dekat jam 4...yuhuuu...balik kolej...
Sebenornya, mlm tuh aku akn p peneng, umah akak aku y ke-3, terletak kat taman teluk ayer tawar indah namonyer...dua hari sebelum tuh beliler tiket bas, ingat nak nek bas durian burung, double decker nyer bas, cantik lak tuh, tapi hampeh, orang jual tiket kat kaunter lak ntah p maner, hesh, buang karen tol...terpaksalah dengan relanya aku beli tiket bas AB express. (pnah nek skali Bas nih) Rm 43.40...boleh tahan jgak hargnya...surcaj 30%...cipot tol.!!



bas AB express y aku nek..pnuh dengan kngan..

Balik jerx dari kursus ptg tuh, encik Wes ajak aku p berenang kat kolam renang, memandangkan aku dah lama xberendam n nak hilang penat sebenrnya, maka di ikotkan saja kehendak en.Wes itu...balik dr brenang dah dkt kui 7..mandi, jmur baju d jmuran di kala hujan renyai2 pahtu mulalah ak memacking barang2 y nak bawak p p6 tuh...pc ksygn aku nih sudah semestinya...muahahaha...



mc pd waktu malam...

Dlm hujan renyai2 tuh, cik pijie dengan relanya bersama mr.BJX dier menghantr aku ke mc...huhuhu..terharunyer...wakakaka...bas y dijanjikan jam 9.30mlm hnya tibe Jam 10.15..janji bas..biasalah tuh...cipot skali lagi!!! Maka aku pom nek lah bas tuh dengan banggenyer n duk kat sigle seat...beshnyer, mata pom dah lali, bru jerx bas gerak, maka aku pom lentok lah...huhuhu.. Sedar2 dah kat seremban, ceptnyer...hihihi...lambat lagi..peneng waiting for me...ahakz3..

Sedar2 pula 2nd driver tuh duk panggil sesaper yang nk trun kat kangar leh naek bas blakang...ak trun jeti..bkan aku nyer tuh..muahahaha...tyme towh dlm 3 lebh gak r...gtk agey..tdo lagey...
Sedar2 kali ke -3, tol juru, hesh!!!tol juru??tol juru??biau betoi...nih nak msuk alor star, Nk p shahab perdana kerx??ak dah cuak tyme towh, mkananya, bteworth-destionasi aku towh dah lpas ar...aku menanti dengan sabar...rase jalan nih pnah lalu jerx tyme aku duk changlun dulu...hesh!!!

Belok kanan dari jalan besar, napak lah stesen bas alor star, shahab perdana...sahih...aku terlepas dah jeti..>cipott lagi skali...

“alor star, alor star”...kata pakcik driver...”ok, Nih semua trun kat changlun kan?ader sesaper lagi trun kat cni?” ckap pakcik driver tuh lagi...aku ngah blurr plak tyme towh...campur mamai...heshh, raser pelik jerx...baru jex bas jalan, aku pom angkat beg, n trus p tmapt pakcik towh...

“pakcik, bterworth dah lpas kerx, xberenti kat bterworth kerx??”tanyer aku penuh confident... “lorhh, tadi kan pakcik paggil saper nk trun bterworth, trun N nek bas blakang, xdengaq ehh??” jawab pak cik tuh... “errr...tertdo tadi pakcik...takper r ...sy trun sni je ler...”jawab aku balik...

Hampeh tol, cmner la aku leh tk sdaq sampai dibawaknyer ak smapai shahab...nseb bek aku dah biasa la jgak kat alor star nih...tak terkial2 nk carik bas...bli tiket bas trans ke jeti rm 9.80...nek bas kui 6.40 n smpaila aku kat jeti jam 8 pagey...tido pnyer pasal...!!!!

To be continue...(aku disini penah menuntut di KMK)

No comments:

Post a Comment