Wednesday, July 1, 2009

Kelantan Vs Manik Urai Selection

Ahaa...aritue aku tengok bola secara live depan mata antara Kelantan Vs Manik Urai Selection di padang daerah kat kampung aku. Biasalah, time2 dekat dengan PRK Dun Manek Urai nih, macam2 aktiviti yang diaturkan oleh pelbagai pihak. Perlawanan persahabatan ini telah dianjurkan oleh gerakan Pemuda UMNO manik urai yang mana mereka ini, pada mata aku, terlalu aktif dengan macam2 aktiviti dioranG buat...bgus gitu...haha..



Team Red Worriors datang tepat jam 5.30 Petang dengan star player kelantan seperti Indra Putra, Azlan Zainal, Zairul Fitri, Badrul Radzi dan lain2 menaiki Storm..aku time tuh yang baru balik dari kerja secara tak sengaja (xcam pada mulanya) terikut sekali rombongan para pemain kelantan nih..tumpang pemes skaki..ahaa..



Kelantan jersi biru...

Menariknya, sebelum kickoff, para pemain kelantan yanG terdiri daripada 2nd team (mlm sebelumnya key player dah main belasah Perak 4-0) mengambil peluang untuk mendermakan 11 biji bola kepada penonton yang bertuah..aku salah seoranG daripada ratusan penonton yanG xbertuah itu...huhu..





Penonton memenuhi segenap ruang termasuklah di Markas PAS...

Macam biasa kalu bola sepak Malaysia, agak hambar jugak dan seperti yanG diramalkan, Manik urai kena belasah dengan kelantan 4-1..

tapi aper yanG aku banggakan adalah, gol m.urai nih dijaringkan agak menarik daripada pemain berjersi No. 5 xsilap aku..bola lambung..keeper Kelantan, sani Fahmi sajer bagi lepas..haha..

Dan bile dah habis perlawanan tu, ader sesi bergambar dengan para pemain kelantan dan juga pertandingan penalti shout-out y Mana saper yanG berjaya gol-kan dapat hadiah beras 10kg dan juga jersi Red Worriors...mcm xmenarik jerx adiah tuh...!!!

p/s- aku langsng xda luck arituh..ampeh..hesh...

1 comment:

  1. kau kan striker + wing(futsal).. knape x main tuk klantan ??

    ReplyDelete